Vabljeni na predavanje prof. dr. Jožeta Duhovnika, rednega profesorja na Fakulteti za strojništvo Univerze v Ljubljani:
Proizvodnja električne energije pri premagovanju velikih višinskih razlik z železnico na progah med Ljubljansko kotlino in Jadranskim morjem
Predavanje bo v Novi Gorici v dvorani Obrtne zbornice, Ulica Gradnikove brigade 6, v četrtek 20.04.2017 od 16,30 do 18,00 ure.
Dogodek organizirajo Združenje za energetsko neodvisnost Slovenije ZENS, Strokovni svet za posodobitev železniškega prometa v Sloveniji in Goriška lokalna energetska agencija GOLEA
Poleg manjših stroškov vožnje čez Postojnska vrata zaradi najkrajše in najnižje poti med Sredozemskim morjem in Srednjo Evropo bodo s sistemom pridržavanja in porivanja vlakovnih kompozicij z vrvmi v strmih predorih stroški prevoza znižani še s:
- pridobivanjem električne energije pri pridržavanju,
- zmanjšanjem obrabe zavornih oblog, ker je zmanjšana potreba zaviranja in
- skrajšanja časa vožnje zaradi ukinitve serpentin zadaj za Trstom, v dolini Rižane in pri Brezovici.
Prednost bo tudi v pridobitvi veliko mirnih lokacij za poselitev in veliko površin za razvoj različnih dejavnosti ob ugodnih pogojih za dostop do aktivnih železniških prog po opuščenih tirih vzdolž vseh naštetih opuščenih odsekov sedaj aktivnih železniških prog.
Kot na dlani je možnost velikega interesa EU za hitro izvedbo vseh treh strmih predorov s predlaganim sistemom vleke in posodobitev proge Sežana – Divača, Koper - Divača in vseh drugih aktivnih mednarodnih prog v Sloveniji vključno z opuščenima progama Jesenice – Trbiž (Tarvizio) v Italiji in Dravograd – Labod (Lavamund) v Avstriji, ki sta tako v Italiji kot tudi v Avstriji še vedno speljani do meje! Zakaj sta ti dve progi uničeni samo pri nas? Zakaj sta bili napravljeni nekoč?
Vljudno vabljeni!